Sierpień, 2012

Regeneracja

Poniedziałek, 20 sierpnia 2012 · dodano: 28.08.2012 | Komentarze 0 Po pracowitym weekendzie koniecznie trzeba było odpocząć.

Opatów

Niedziela, 19 sierpnia 2012 · dodano: 28.08.2012 | Komentarze 1 Dzisiejszego dnia trochę się obawiałem, bo po dwóch dniach w nogach już było trochę km, ale z drugiej strony już nie pamiętam kiedy odpuściłem kręcenie w niedziele przy dobrej pogodzie, więc dzisiaj nie chciałem robić wyjątku.

Więc:

Dzisiaj zwiedzanie Opatowa © raji

Ale zanim dojechaliśmy do celu to trochę minęło, bo trzeba było przejechać prawie 70 km. Wyjechałem przed 7:00 rano, na termometrze było tylko 10 stopni, więc jadąc przez las trochę ten chłód odczułem. Dalej standard - zbiórka z Mariuszem w Zaleszanach i długa na Sandomierz. Jechało się na tyle dobrze, że nie robiliśmy większy przystanków.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rynku, gdzie najpierw uzupełniliśmy siły i zapasy.

Rynek w Opatowie © raji

Kolegiata św. Marcina została wzniesiona w XII wieku © raji

Główne wejście do Kolegiaty © raji

Kościół i klasztor Bernardynów © raji

Jedna ze stacji drogi krzyżowej znajdująca w murze okalającym klasztor © raji

Wnętrze kościoła znajdujacego się przy klasztorze Bernardynów © raji

W Opatowie byliśmy ponad godzinę, potem ruszyliśmy główną droga na Iwaniska i Ujazd.

Święty Krzyż na horyzoncie © raji

Kościół w Iwaniskach © raji

Zamek Krzyżtopór w Ujeździe © raji

Mogiła pod zamkiem w hołdzie pomordowanym przez NKWD © raji

Źródło pod wieżą zamku © raji

Kościół w Klimontowie © raji

Ołtarz kościoła w Klimontowie © raji

Malowidła na sklepieniu © raji

Organy © raji

Mariusz podąrza stronę światła © raji

Popas :) © raji

Wisła w Tarnobrzegu © raji

W domu byłem ok. 19:00. Weekend trzeba przyznać bardzo udany przez 3 dni przejechaliśmy prawie 500 km.
Kategoria 150<

Źródła Wyżnicy

Sobota, 18 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 4 Ja dzisiaj trochę odpoczywałem, stąd tylko 100 km. Za cel obraliśmy sobie źródła Wyżnicy.

Pogoda znowu zrobiła się prawdziwie wakacyjna, więc jechało się świetnie.

Kaplica wotywna z XVIII w. w Stróży © raji

Kaplica zbudowana jest na planie trójkąta © raji

Stawy za kaplicą w Stróży © raji

Żródła Wyżnicy w Słodkowie koło Kraśnika © raji

Kolejne źródło Wyżnicy © raji

Klimontów

Piątek, 17 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0 Wyprawa dobry tydzień temu, ale dopiero teraz znalazłem chwile, żeby w końcu dodać wpis.

Pogoda rozwaliła nam plany podboju Roztocza. Potwierdziło się tylko to, że w długo terminowe prognozy nie ma co wierzyć. A rezerwując miejsca nawet kilka dni przed trzeba mieć po prostu szczęście żeby trafić idealnie z pogodą. Ale co zrobić. Front w końcu sobie poszedł, a ja z Mariuszem postanowiliśmy, że odbijemy sobie wszystko w ten weekend.

Pogoda w końcu się uspokoiła, wg prognoz dzisiaj miało być nawet słonecznie, ale tak zrobiło się dopiero późnym popołudniem.

Z Mariuszem już standardowo umówiłem się w Zaleszanach, ale dzisiaj wyjątkowo długo musiałem na Niego czekać :)

Jedna z wielu tablic umieszczona na szlaku tutaj kościół w Zaleszanach © raji

Pomimo małego poślizgu droga mijała bardzo szybko. Za nim się obejrzeliśmy, to Sandomierz był już za nami. Parę km i wjechaliśmy dosłownie do raju :) Sady na prawo i lewo, aż nie można oderwać wzroku od wielkich, czerwonych jabłek. Trochę posiedzieliśmy w tej okolicy :) Potem pojechaliśmy na Chobrzany, dokładnie pod grusze, pod którą Stefan Żeromski podobno pisał "Popioły".

Kapliczka ufundowana przez wuja Stefana Żeromskiego © raji

Grusza pod, którą Stefan Żeromski pisał "Popioły" © raji

Dalej pojechaliśmy na Klimontów, po drodze w Byszowie odnaleźliśmy Park Katyński, który powstał w 2009 roku w hołdzie ofiarom zbrodni katyńskiej. W parku stoi również inny pomnik, upamiętniający katastrofę smoleńską.

Park Katyński w Byszowie © raji

Pomnik w hołdzie ofiarom zbrodni katyńskiej © raji

Tupolew w Parku Katyńskim w Byszowie © raji

Ostatnim przystankiem przed Klimontowem były Przybysławice i dwór na Wichrowym Wzgórzu z XIX wieku. Obecnie jest w rękach prywatnych, a właściciel stara się przywrócić mu dawna świetność.

Dwór na Wichrowym Wzgórzu © raji

W Klimontowie Mariusz miał znaleźć kesza. Droga do miejsca jego ukrycia prowadziła ponoć najdłuższą w Europie aleją kasztanowców. Na samym końcu alei stoi pałac wzniesiony około XVII wieku przez wojewodę Ossolińskiego. Niestety cały teren jest ogrodzony i niedostępny dla zwiedzających.

Brama wjazdowa dworu w Górkach Klimontowskich © raji

Teraz został tylko droga powrotna m.in. przez Koprzywnicę.

Klasztor Cystersów w Koprzywnicy © raji

Potem pozwiedzaliśmy jeszcze okolice, w tym Krzcin :) i już prawie cały czas wzdłuż Wisły jechaliśmy do Sandomierza. Tu byliśmy już późnym popołudniem i właśnie w Sandomierzu na chwile pokazało się piękne słońce, no właśnie, na chwile.

Zamek w Sandomierzu © raji

Deszczowa niedziela

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0 Od paru dni pogoda szaleje. Dzisiaj też miało podać, więc na dalszą wyprawę nie było szans, ale jak rano za oknem zobaczyłem trochę promieni słońca to od razu wsiadłem na rower, żeby chociaż trochę pokręcić.

Daleko jednak nie zajechałem, po 10 km zaczęło się chmurzyć, a asfalt robił się coraz bardziej mokry. W końcu zaczęło padać. Przejechałem jeszcze parę km, żeby dojechać do źródeł w Łanach i tam przeczekać.

Na źródłach spotkałem ekipę z Kraśnika, którzy przyjechali tu na ognisko. Już mieli wyjeżdżać, ale musieli zostać trochę dłużej przez deszcz. Przy okazji dowiedziałem się od nich o imprezie rowerowej Tour de Kraśnik, która wkrótce miała odbyć się właśnie w Kraśniku.

Posiedzieliśmy grubo ponad godzinę, gdy tylko przestało lać ruszyłem razem z nimi na Borów, a potem już sam do domu. Przez cały czas padało, raz mocniej, a raz słabiej. Ale parę km przed Zaklikowem przestało i zrobiło się zupełnie sucho na drodze, widocznie tutaj nie spadła ani jedna kropla. Wyglądało na to, że wybrałem sobie zły kierunek na dzisiaj. Ale po kilku godzinach i tu zaczęło padać, ciężko dzisiaj było uciec przed deszczem.

Potok Wielki - źródła

Piątek, 10 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 0

Dzień 60 9/08/2012

Czwartek, 9 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 0

Dzień 59 8/08/2012

Środa, 8 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 0 Dzisiaj pojechałem na jeden z moich ulubionych zjazdów, ale prędkości nie udało się przez silny wiatr rozwinąć.

Dzień 58 7/08/2012

Wtorek, 7 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 0 To tu - to tam i nazbierało się trochę.

Nocka 6/08/2012

Poniedziałek, 6 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 0 Bardzo ciepła noc, jak się później okaże, ostatnia w tym tygodniu. Po powrocie do domu ok. 23:00 nadal było grubo ponad 20 stopni.

Przejechałem się po okolicznych wzniesieniach, z których fajnie widać oświetloną okolice, a nawet Stalową.