Wrzesień, 2014

Na szybko

Wtorek, 30 września 2014 · dodano: 10.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj z rana miałem trochę roboty, dlatego z Mariuszem umówiłem się dopiero popołudniu, gdzieś na jego trasie. Złapałem go dopiero w w Rzeczycy. Potem pojechałem jeszcze z nim do Rozwadowa, bo miałem jedną sprawę i wróciłem do domu już główną.

Na rekonstrukcję do Janowa Lubelskiego

Niedziela, 28 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Dziś ruszamy do Janowa Lubelskiego, gdzie na ulicach miasta ma odbyć się rekonstrukcja walk z okresu II wojny światowej. Ale najpierw razem z Mariuszem jedziemy do Momot, gdzie ma być odsłonięty pomnik płk Tadeusza Zielińskiego.

Pogoda piękna choć z rana jeszcze chłodno. Wyjechałem z domu o 8:00 do Stalowej woli, po Mariusza.  Razem ruszamy przez Pysznicę i krzaki do drogi głównej Nisko - Janów Lubelski. Jedziemy nią kilka km, a potem odbijamy w stronę Jarocina. W Jarocinie chwila na odpoczynek przy sklepie i ruszamy dalej bocznymi drogami i dość okrężnie do Momot. Tu zatrzymujemy się przy pięknym drewnianym kościele obok, którego postawiono wspomniany pomnik. Akurat odbywa się uroczysta Msza Św. My robimy sobie przystanek tuż obok kościoła przy wiacie. Odpoczywamy trochę, posilamy się, robimy zdjęcie i rozmawiamy chwilę z innymi rowerzystami. Potem ruszamy leśnym duktem w stronę Porytowych Wzgórz. Gdy tam docieramy, robimy krótki odpoczynek i ruszamy dalej do Janowa. A że czasu mamy sporo bo rekonstrukcja ma zacząć się o 15 to jedziemy okrężnie przez Flisy i Krzemień. Docieramy wreszcie do Janowa. Tam na uliczkach tego miasteczka ma odbyć się ta rekonstrukcja co chyba nie jest do końca przemyślanym pomysłem bo chętnych do obejrzenia jest bardzo dużo, a miejsca mało. Wreszcie się zaczyna rekonstrukcja. Pokazuje ona walkę żołnierzy Polskich z żołnierzami wermachtu, która odbyła się we wrześniu 1939 roku na ulicach tego miasta. Robi się już późno, jest już przed 16, dzień już krótki a i robi się szybko chłodno. Ruszamy więc w stronę Szklarni. Tam jeszcze zatrzymujemy się przy ostoi Konika Biłgorajskiego, a dalej już jedziemy droga szutrową przez las aż do drogi głównej.Tu ja odbija na Zaklików a Mariusz na Stalową Wolę .

Smakuj lubelskie

Czwartek, 18 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Na dziś zaplanowaliśmy wycieczkę do Bychawy. Pogoda dalej piękna, ale znów wieje. Dlatego część trasy zaplanowaliśmy przejechać pociągiem. Wsiadam do pociągu koło 8:00, tam czeka już na mnie Mariusz i jedziemy dalej razem. Podróż mija szybko. Wysiadamy w Zemborzycach i udajemy się nad miejscowy zalew, kilka fotek i...dochodzimy do wniosku, że skoro Lublin jest rzut beretem to można i tam zajechać na stare miasto. Więc jedziemy. Część trasy wiodła ścieżką rowerowa, więc jechało się fajnie, gorzej już w centrum Lublina bo dosłownie co 150 metrów światła. Docieramy wreszcie do starej części miasta. Po zobaczeniu co ciekawszych zabytków ruszamy dalej przez miasto i wyjeżdżamy z Lublina droga na Bychawę. Już w Lublinie mieliśmy wiatr w twarz, a teraz to już non stop nam dość przeszkadza, a do tego robi się co raz bardziej pagórkowato..Po trudach i znojach docieramy wreszcie do Bychawy. Tam od razu zajeżdżamy pod bardzo ciekawe ruiny zamku i dworu z XVI wieku. Tu spędzamy dłuższą chwile, a potem jedziemy do centrum miasteczka i udajemy się na małe zakupy. Zakupione rzeczy zjadamy w mini parku i jedziemy dalej. Górka za górką, dziura na drodze za dziura i wiatr co raz bardziej daje się we znaki. Zmachani docieramy wreszcie do drogi głównej Kraśnik - Janów Lubelski , jedziemy nią kilka km, a potem dobijamy w boczne i nimi dojeżdżamy wreszcie do Stojeszyna gdzie kończy się Wyżyna Lubelska i górki. Teraz jedziemy mały kawałek droga Modliborzyce - Zaklików, zatrzymujemy się jeszcze w sklepie na coś do picia. Potem dobijamy w Lasy Lipskie i nimi jedziemy przez Maliniec do Lipy. Ja odbija na Zaklików, a ja Mariusz przez Lipę i Rzeczyce do domu.

Rajd Jastrzębia Zdebrz

Niedziela, 14 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj jadę sam na Roztocze, Mariusz już nie pamiętam z jakich powodów, ale został w domu, niech żałuję. Celem na dzisiaj był Ogólnopolski Roztoczański Rajd Rowerowy Jastrzębia Zdebrz. To już VII edycja rajdu, ja byłem tylko raz, w tamtym roku kiedy rajd organizowany był małej wsi Sąsiadka na Roztoczu u podnóża XII w. grodziska. W tym roku miejscem spotkania był Gorajec, a więc okolice praktycznie te same.

Pogoda wyśmienita, więc ruszam z samego rana, najpierw na Batorz i Chrzanów. Tutaj teren robi się już bardzo pofałdowany i trzeba się sporo nakręcić pod małe wzniesienia. Prawie do samej Radecznicy droga prowadzi raz w górę, a raz w dół. Ja jeszcze skróciłem sobie drogę, ale km zamieniłem na bardzo stromą górkę, ale było warto bo widoki super.

W końcu dojechałem do Gorajca, po drodze spotkałem kilkunastu rowerzystów, którzy również, jechali do Gorajca. Zjechało się ponad 700 rowerzystów z różnych stron Roztocza, Lublina, Zamościa, Szczebrzeszyna, Biłgoraja i jeszcze wielu innych. Na miejscu oczywiście sporo atrakcji, konkursy, nagrody i oczywiście najważniejsze - poczęstunek :)

Pod koniec imprezy spotkałem swoją koleżankę z Janowa, więc do domu wracaliśmy razem. Droga minęła szybko, miałem już wracać do domu, ale Agnieszka namówiła mnie, żebym pojechał z nią na organizowaną właśnie dzisiaj rowerową drogę krzyżową ulicami Janowa Lubelskiego. Trasa konkretna, a ja nawet nie wiedziałem, że w Janowie jest tyle małych wzniesień. Całość zakończyła sie koło 20:00 dzień coraz krótszy, więc wracałem już po ciemku.

Kategoria 150<

Blizna - dawny faszystowski poligon

Niedziela, 7 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj trasa konkretna, jedziemy z Mariuszem w okolice Rzeszowa na dawny faszystowski poligon Blizna, na którym testowano rakiety V2 i V1.  Niemcy budowali i testowali tam swoje rakiety po tym jak zniszczony został ich główny poligon w Peenemunde. Najpierw jadę do Stalowej Woli  i po 8 ruszamy razem. Pogoda piękna choć rano jeszcze trochę chłodno. Jedziemy główną, aż do Bojanowa, a potem odbijamy w boczne drogi i dalej, aż do Kolbuszowej. W Kolbuszowej przystanek przy sklepie, a potem musimy trochę kręcić po mieście bo są jakieś remonty dróg. Potem już jedziemy prosto bocznymi drogami do wsi Blizna. We wsi Hucisko kończy się asfalt i jedziemy kilka km przez las droga szutrową, aż do Blizny. W samej Bliźnie zanim jeszcze zatrzymujemy się przy muzeum, zatrzymujemy się przy drodze w lesie i odwiedzamy kilka miejsc związanych z testowanymi tu rakietami. To min pozostałości po hali montażowej i miejsce startu rakiet V 1. Potem dojeżdżamy do muzeum. Płacimy po 4 złote i zwiedzamy, a jest co. Tu link do tego muzeum, wiec można się o nim dowiedzieć więcej http://www.parkhistorycznyblizna.pl/
Po zwiedzaniu udajemy się w kierunku wsi Niwiska. Droga częściowo biegnie asfaltem, a częściowo przez las bardzo piaszczystą drogą i częściowo droga szutrową. Udało się dzięki temu skrótowi zaoszczędzić z 10 km. Potem już asfaltem jedziemy do Ostrowów Tuszowskich gdzie zatrzymujemy się przy sanktuarium Matki Bożej z Puszczy. Przy kościele znajduje się źródełko. Ruszamy dalej i jedziemy do drogi głównej wiodącej na Nową Dębę. Jeszcze przed wjazdem na tą drogę zatrzymujemy się przy jednym z licznych tu bunkrów z II wojny światowej. Kilka fotek i jedziemy dalej. Zatrzymujemy się jeszcze przy stacji benzynowej na mały posiłek i zjeżdżamy z głównej drogi a teraz jedziemy już do Stalowej Woli.

Kategoria 150<

Weekendowe kręcenie

Sobota, 6 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0
Przed niedzielną wyprawą na Blizne, lajtowe kręcenie po okolicy :)

Standar z Mariuszem

Środa, 3 września 2014 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj wiało, więc krótka przejażdżka z Mariuszem, który przyjechał po mnie do Zaklikowa. Potem ruszyliszylimy trasą, którą bardzo często jezdżę, czyli przez las na Borów, a następnie do Radomyśla nad Sanem.