Maj, 2013

Roztocze II 2013 - II dzień

Piątek, 31 maja 2013 · dodano: 15.06.2013 | Komentarze 0 Do samego końca nie wiedzieliśmy jak będzie, bo prognozy strasznie się od siebie różniły. W nocy przeszła jakaś burza, trochę popadało, ale już rano świeciło słońce.

Dzisiaj na jeden dzień miał przyjechać do nas kolega z Krakowa Karol, który odwiedzał w ten weekend rodzinne strony, więc do Suśca musiała jeszcze ok 140 km dojechać samochodem.

Plan na dzisiaj to przede wszystkim Krasnobórd i Zwierzyniec, a więc Roztocze Środkowe. We czterech wyruszyliśmy koło 9:00. Natomiast Bike Equipa w planach miała zwiedzanie południowej części.

Już na samym początku zaczęły się małe wzniesienia, ale za to potem było już tylko z górki :)

W drodze na Krasnobród. Susiec © raji

Bardzo szybko dojechaliśmy do Krasnobrodu, trasa bardzo zróżnicowana, trochę asfaltu, szutru, leśnych dróg, a chyba najlepszy z tego wszystkiego był spory zjazd właśnie przez las. W Krasnobrodzie mieliśmy parę miejsc do zobaczenia.

Klasztor dominikanów w Krasnobrodzie © raji

Kapliczka na wodzie. Krasnobród © raji

Ołtarz w kapliczce © raji

Stamtąd wypływa cudowne źródełko © raji

Kolejnym punktem miała być kapliczka św. Rocha, do której prowadził jeden ze szlaków rowerowych. Do kapliczki jednak nie dojechaliśmy bo trochę się zgubiliśmy... wróć, bo zwiedzaliśmy okoliczne lasy, ale było warto.

Dinozaur w krasnobrodzkim lesie © raji

Leśne podjazdy © raji

Lasy koło Krasnobrodu © raji

Leśne ścieżki mają tam naprawdę fajne, jest gdzie pośmigać.

Z Krasnobrodu pojechaliśmy na Zwierzyniec, po drodze odwiedziliśmy zagrodę w Guciowie.

Zagroda w Guciowie © raji

Na Roztoczu można w różny sposób się rozerwać

Scootem na paintballa © raji

Zwiedzanie Zwierzyńca rozpoczęliśmy od Karczmy Młyn :), potem odwiedziliśmy min. Kościół na wodzie, stary browar i Florianką pojechaliśmy do Górecka Starego.

Obiad w Zwierzyńcu i wypasiony deser Karola :) © raji

Kościół na wodzie. Zwierzyniec © raji

Florianka © raji

Owce na Floriance © raji

Owce na wypasie © raji

Kołcz i pomnik przyrody. Florianka © raji

W Górecku odwiedziliśmy kolejną kaplice na wodzie.

Kaplica na wodzie. Górecko Stare © raji

Pomnik przyrody. Górecko Stare © raji

"Boża łezka" źródełko św. Stanisława © raji

Źródło św. Stanisława © raji

Ostatnim punktem wyprawy były dwa Kamieniołomy w Józefowie i Nowinach.

Wieża widokowa. Kamieniołom. Józefów © raji

Kamieniołom w Józefowie © raji

Józefów © raji

Józefów. Kamieniołom © raji

Widok z wieży widokowej w Józefowie © raji

Kamieniłom. Nowiny © raji

W Suścu znowu witały nas ciemne chmury, które nie wróżyły nic dobrego na kolejny dzień. Karol szybko spakował się i ruszył koło 18:00 do domu. My zaczęliśmy kombinować coś na kolację. Myśleliśmy, że na dzisiaj już koniec wrażeń, jednak jak się okazało czekał nas jeszcze nie do końca zaplanowany nocny spacer po szlaku szumów.

Roztocze II 2013 - I dzień

Czwartek, 30 maja 2013 · dodano: 12.06.2013 | Komentarze 0 Jakby nie patrzeć to już nasz trzeci wypad na Roztocze, z tym, że pierwszy przez pogodę się w ogóle nie odbył :) Podczas drugiego rewelacji pogodowych też nie było, a teraz znowu zapowiadało się kiepściuchno.

Jeszcze dzień przed wyjazdem mieliśmy wątpliwości, czy pojedziemy, bo prognozy były strasznie dołujące. Ale najważniejsze, żeby tylko wyjechać potem to już jakoś będzie.

Rano niebo faktycznie zachmurzone, w niektórych miejscach trochę popadało. Wyjechałem o 9:00 do Stalowej, tam miałem spotkać się z Mariuszem i Danielem. Tym razem nie targałem już nic na plecach - po ostatnim razie miałem dość - cały majdan wiozłem na bagażniku.

Poczekałem chwilę na chłopaków i ruszyliśmy bocznymi drogami w kierunku Biłgoraja. Niestety cały czas w mordę + bagaż, to robiło swoje, lekko nie było. Ja rozkręciłem się dopiero gdzieś po 40-50 km.

Cały czas wisiały nad nami ciemne chmury, ale nie padało. Przed Biłgorajem odbiliśmy z głównej na Stary Majdan i Aleksandrów - ta wieś to chyba najdłuższa przez jaką jechałem o ile nie najdłuższa w kraju. Prawie 10 km, cały czas prosta, ciągnie się w nieskończoność, a my jeszcze mieliśmy pod wiatr.

Jakoś dowlekliśmy się do Józefowa, stąd do Suśca już tylko 15km. Tu mieliśmy większy popasa, fajnie się siedziało, a po jedzeniu to już w ogóle nie chciało się nigdzie jechać, ale na zachodzie robiło się coraz ciemniej.

Nie wiem dlaczego, ale ten odcinek 15 km zawsze strasznie się dłuży. Jeszcze przed Suścem zaczęło kropić, ale udało się zdążyć przed samym deszczem. Z 1-2 godziny po nas na Camping dojechała sandomierska Equipa, potem nad Suścem rozszalała się burza.

Groby Nieznanych Żołnierzy. Okolice Huty Nowej © raji

Kościół drewniany. Okolice Starego Majdana © raji
a

Rozgrzewka przed Roztoczem

Środa, 29 maja 2013 · dodano: 12.06.2013 | Komentarze 0 Do Stalowej

Popołudniowy lajcik

Środa, 22 maja 2013 · dodano: 24.05.2013 | Komentarze 0 Ostatni ładny dzień w tym tygodniu, zakończony burzami, potem już tylko marność.

W pracy

Wtorek, 21 maja 2013 · dodano: 21.05.2013 | Komentarze 2 Połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Po opatowsku

Niedziela, 19 maja 2013 · dodano: 21.05.2013 | Komentarze 4 Wczoraj szyki pokrzyżowała nam pogoda, dzisiaj za to miało być już zdecydowanie spokojniej, więc razem z Mariuszem ruszyłem na Opatów.

Wyjechałem o 7:00, jak zwykle jadąc główną przez las ciężko się rozgrzać, ale po 6 km wyjechałem z cienia i od razu zrobiło się cieplej.

Sandomierz już blisko

Rynek w Sandomierzu

Na 9:00 byłem już w Sandomierzu, Mariusza spotkałem nomen omen pod Bramą Opatowską. Z racji, że do "loda" nie daleko było, czyli miejsca zbiórki sandomierskiej Bike Equipy podjechaliśmy się przywitać. Dzisiaj Equipa ruszała na Nowe, gdzieś koło Annopola.

My nie tracąc czasu, bo długa droga przed nami była, pojechaliśmy prosto główną w kierunku Opatowa. Skręciliśmy dopiero na Międzygórz, gdzie są ruiny zamku, ale nie ich szukaliśmy tylko pewnego źródła, które miało gdzieś tam wypływać.
A jak jedzie się z Mariuszem szukać źródeł to wiadomo, będzie się działo, oj będzie.

Szukamy źródła, okolica przepiękna

Źródło w końcu znaleźliśmy, ale woda ledwie co się z niego sączyła, a dalej już nie było można przejść po wszystko zarosło. Wróciliśmy na asfalt i bocznymi ścieżkami dotarliśmy do Karwowa i kolejnego źródełka.

Źródło Wincentego Kadłubka

Po drodze mijamy też zalany kamieniołom

Genialne miejsce na biwak

Powrót na stare śmieci.. zamek w Tudorowie

No i w końcu Opatów, tu popas na rynku i planowanie trasy powrotnej.

Kolegiata św. Marcina w Opatowie

Powrót do domu okazał się nie lada wyzwaniem, bo o ile do tej pory było w plecy to teraz wiało na prosto w mordę. Ale piękne krajobrazy rekompensowały pot i łzy :)

Rzepak

Kaplica na cmentarna Karskich we Włostowie

Kościół we Włostowie

Pomnik bł. Jana Pawła II

Pomnik św. Antoniego

Pomordowani i polegli pracownicy cukrowni we Włostowie podczas okupacji niemieckiej

Runy pałacu Karski we Włostowie

Marzy nam się w końcu Święty Krzyż, na horyzoncie.

Dojeżdżamy do Klimontowa

Klimontowska fontanna i rynek

Kościół Parafialny pw. św. Józefa w Klimontowie

Zaczyna się robić późno, do domu jeszcze kawałek, Mariuszowie też zaczęło się trochę spieszyć, wiec przyciskamy mocniej na pedały, ale przez wiatr nie idzie się przebić tak gładko. Droga do Koprzywnicy ,a potem na prom do Tarnobrzega strasznie nam się dłuży. No ale w końcu jesteśmy na Wiśle.

W Tarnobrzegu próbowaliśmy jeszcze znaleźć jakiś sklep otwarty, ale bez skutku. Mariusz nie tracił czasu i ruszył na Stalową, a ja na Zaklików, do którego miałem jeszcze 50 km. Al pierwsze musiałem coś zjeść bo byłem strasznie głodny zahaczyłem więc o MC Donalda. I tu spotkałem się ze straszną dyskryminacją rowerzystów, bo w drivie nie chcieli mnie obsłużyć, a jeszcze niedawno nie było problemu, pytam dlaczego skoro inni mogą :(

Jak się najadłem to złość mi trochę przeszła i pomału opuściłem Tarnobrzeg. Jechało się bardzo dobrze, pod wieczór wiatr jakby trochę odpuszczał. Zatrzymałem się dopiero w Radomyślu nad Sanem, posiedziałem chwilę nad rzeką i ruszyłem prosto do domu. Pomimo pierwszej tak dużej ilości km w tym roku nie czułem zmęczenia, a można nawet powiedzieć że wręcz przeciwnie. Kolejna świetna wyprawa.

Tylko Goraj

Sobota, 18 maja 2013 · dodano: 20.05.2013 | Komentarze 0 Plany na dzisiaj były bardzo ambitne, chcieliśmy dojechać do Radecznicy, do Sanktuarium św. Antoniego. Wyjechaliśmy o 7:00, o 9:00 spotkaliśmy się w Janowie. Pogoda była super, ale do czasu. Od południa zaczęło się coraz bardziej chmurzyć i zaczęliśmy się zastawiać głęboko czy aby nie zawrócić. Wiatr się wzmagał, a przed nami było jeszcze sporo km. W końcu pojedliśmy decyzje, że wracamy. Dojechaliśmy jedynie do Goraja, ładnej miejscowości leżącej na Centralnym Szlaku Rowerowym Roztocza, a potem do Frampola. Tu rozstałem się z Mariuszem, który pojechał szukać Ujścia Kiszki :) szczegóły tutaj, a ja znowu główną prosto na Janów i Zaklików.

Jak byliśmy już bliżej domu zaczęło się rozpogadzać, a potem zrobiła się już znowu piękna pogoda, ale pomimo tego wycieczka i tak udana. A Radecznice kiedys tam sie odwiedzi w końcu :)

Piękne krajobrazy po drodze

Kościół w Goraju

Pomnik upamiętniający mieszkańców Goraja, którzy zginęli podczas okupacji niemieckiej

Lubie to :)

Na fontannie we Frampolu

Turbia - Lotnisko

Piątek, 17 maja 2013 · dodano: 20.05.2013 | Komentarze 0 Dzisiaj po pracy w Zaklikowie czekał na mnie Mariusz. Razem mieliśmy pojechać na lotnisko w Turbi, gdzie od tygodnia trwają Szybowcowe Mistrzostwa Polski.

Spotkaliśmy się ok. 16:00 i ruszyliśmy główną drogą. Mariusz w ciągu całego dnia zdążył już zrobić prawie 90 km, a przy takim upale jaki był dzisiaj to bardzo meczące, tym bardziej, że człowiek jeszcze nie przyzwyczajony do takich wysokich temperatur.

Dojechaliśmy spokojnie do Turbi, niestety wszystkie maszyny już wylądowały, więc nie można było obejrzeć ich w akcji, ale nawet na ziemi kilkadziesiąt szybowców, jeden obok drugiego robiły wrażenie.

Na lotnisku w Turbi

Długo nie siedzieliśmy na lotnisku, robiło się już późno, a na niebie zaczęło się coś chmurzyć, więc ruszyliśmy Mariusz do Stalowej, a ja na Zaklików. Chmury szły sobie wzdłuż rzeki, ale choć wyglądały groźnie to nie były ani deszczowe, ani burzowe, spacerowym tempem dojechałem do domu. Jak to ulga przejechać się samym wieczorem, kiedy już się ochłodzi po tak upalnym dniu.

Most w Radomyślu nad Sanem

Po pracy

Czwartek, 16 maja 2013 · dodano: 18.05.2013 | Komentarze 2 Samym wieczorem wybrałem się ze znajomą na mała przejażdżkę po okolicy

Ostatnio zapomniałem umieścić jednego zdjęcia z wyprawy po Janowskich lasach, gdyby ktoś był zainteresowany jedyne 32 tys i Buick jest Wasz :)

Po Janowskich lasach

Środa, 15 maja 2013 · dodano: 15.05.2013 | Komentarze 3 Dzisiaj chciałem wykorzystać wolne w pracy i przejechać się gdzieś dalej z Mariuszem. Na szybko zaplanowaliśmy trasę, którą jeszcze nie jechaliśmy, a która prowadziła Janowskimi lasami.

Pogoda mimo prognoz od rana wyśmienita, czyste niebo, słońce i ponad 15 stopni. Z dużym optymizmem ruszyłem na zbiórkę do Łążka. Miałem trochę bliżej niż Mariusz, więc dojechałem wcześniej i trochę na niego poczekałem.

Stawy na Malińcu o poranku

Szuterkiem obok rezerwatu do Łążka

Czekam na Mariusza...

.. nareszcie jest :)

Teraz razem ruszamy na Momoty, jedziemy kawałek nowo położonym asfaltem, ale zaraz dobra droga się kończy i zaczyna leśna momentami bardzo piaszczysta. W końcu przebijamy się znowu na asfalt. Po drodze krajobrazy podobne jak na samym Roztoczu. Były nawet szumy :)

Most na rzece Bukowa

Szumy na Bukowej :)

Kościół w Momotach górnych

Ołtarz na świeżym powietrzu

Wnętrze jednej z kapliczek, które znajdują się dookoła kościoła

Groty - wyzwolenia na górze i zniewolenia na dole

Grota zniewolenia

Grota wyzwolenia

Bardzo ciekawe motywy

Z Momotów pojechaliśmy przez Kiszki, Ujście do Bukowej. Niestety zaczęło się chmurzyć i wiać, myśleliśmy nawet żeby zawracać, ale w końcu pojechaliśmy dalej.

Kosciół w Bukowej

Jechaliśmy też szlakiem żurawinowym, który doprowadził na do wsi Ciosmy. Po drodze kilkakrotnie przejeżdżaliśmy przez tory kolejowe LHS-u. W Ciosmach odwiedziliśmy dwie mogiły partyzantów i zrobiliśmy mały postój na żarcie.

Szlak żurawinowy

Wyremontowana linia LHS-u

Mogiły poległych partyzantów

Popas

Pogoda się trochę poprawiła, przestało wiać, niebo wciąż było zachmurzone, ale nie padło. Jechało się fajnie i szybko, bo drogi były przyzwoite, więc połykaliśmy kolejne km. Zatrzymaliśmy się dopiero w Hucie Krzeszowskiej.

Kościół w Hucie

Grób proboszcza parafii rozstrzelanego prze hitlerowców

Tu jesteśmy, tu :)

Pomnik ku czci pomordowanych w czasie II wojny światowej mieszkańców gminy Harasiuiki

Mogiła z 1863 roku, w której spoczywają powstańcy styczniowi

Potem już na Zarzecze i Pysznice, most i jesteśmy w Stalowej. Podjechałem jeszcze pod blok Mariusza, który sprezentował mi bagażnik - którego nie używa oraz siodełko, które tez miał na zbyciu. Wielkie dzięki :) hahhahaha