Spotkanie popielgrzymkowe w Klimontowie II dzień

Sobota, 21 września 2013 · dodano: 20.04.2014 | Komentarze 0

Dziś zdecydowanie raźniej, bo pielgrzymi dopisali. Na początku łatwo nie było, bo małe podjazdy i wiatr dawał o sobie znać. Wszystkie trudności jakie pokonywaliśmy na trasie dzisiejszego dnia były jednak rekompensowane przez przepiękne krajobrazy, szczególnie panorama Gór Świętokrzyskich pojawiająca się na widnokręgu co jakiś czas. A jazda po idealnie gładkich drogach była samą przyjemnością.
Pierwszy dłuższy postój i chwile na odpoczynek, posiłek i ... pieczątki mieliśmy w Rakowie. Dalej jadąc praktycznie cały czas wzdłuż zbiornika wodnego Chańcza dojechaliśmy do Kotuszowa i kościoła św. Jakuba. Tu bardzo serdecznie przyjął nas ksiądz proboszcz Jerzy Sobczyk. Po wspólnej modlitwie Anioł Pański, ks. proboszcz pokrótce przybliżył nam historię kościoła oraz historię Jakubowego szlaku.
Następnie zwiedziliśmy Szydłów z pięknie zachowanym zespołem murów miejskich z okresu średniowiecza. Ostatnim przystankiem na trasie były Rytwiany i Pustelnia Złotego Lasu. Tutaj nabraliśmy sił na dalszą jazdę. Pielgrzymi się najedli, co niektórzy rozgrzali i po krótkiej modlitwie wyruszyliśmy z powrotem do Klimontowa. W Pustelni można było zauważyć jak rozpędu nabierają prace przed benefisem serialu „Czarne Chmury", który w ten weekend odbędzie się właśnie tutaj.
Do klasztoru w Klimontowie wróciliśmy zgodnie z planem, szybkie pakowanie rowerów i pożegnanie, aby do następnego...

Pogórze Szydłowskie

Dzisiaj było nas o całkiem sporo

Kościół w Rakowie

Cały czas wiatr w oczy

Przejeżdżamy przez tamę na jeziorze Chańcza

Na szlaku św. Jakuba w kościele właśnie św Jakuba w Kotuszowie

Zachmurzone i chłodno, ale ścieżki super

ZWIEDZAMY SZYDŁÓW

Góry były ale Niziny też

Pustelnia Złotego Lasu w Rytwianach

Przygotowania do wielkiego benefisu serialu Czarne Chmury, który miał się odbyć właśnie w Pustelni.
W klasztorze kręcono dwa odcinki Czarny Chmur. Od niedawana przypominać o tym będzie muzeum z pamiątkami z serialu.

Posiłek w restauracji kamedulskiej

Studnia w restauracji

Zdjęcie z braciszkami

Rozstajemy się ks. Jan wraca do Rytwian, a my jedziemy na Klimontów