Jesienne kręcenie po lesie

Poniedziałek, 10 listopada 2014 · dodano: 25.02.2015 | Komentarze 0

Mamy długi weekend więc większą grupą ruszamy w Lasy Lipskie. Ze znajomymi ze Stalowej Mariuszem, Moniką i Darkiem umówiłem się przed Lipą przy rekonstrukcja dawnego przejścia granicznego.

Rano jeszcze chłodno, ale po dojechaniu na miejsce zrobiło się naprawdę ciepło. Po paru minutach dojeżdżają moi towarzysze. Im też jest juz gorąco, więc szybko zrzucają zbędne ciuchy. Po chwili ruszamy z powrotem na Lipę i Gielnię w kierunku Malińca, gdzie zatrzymujemy się przy wiacie położonej obok stawów. Tu mały posiłek, chwila odpoczynku i jedziemy dalej. Po chwili dobijamy w stronę maleńkiej osady Osówek, gdzie droga prowadzi wzdłuż stawów. Za Osówkiem kończy się asfalt i jedziemy chwilę droga leśną. Docieramy w końcu do Gwizdowa gdzie jest znów asfalt ale zaraz odbijamy znów w drogę leśną, która za jakiś kilometr przechodzi w dobrą drogę szutrową która jedziemy kilka km, aż do Kochan. W tej maleńkiej, prawie nie zamieszkanej osadzie zatrzymujemy się na krótki odpoczynek, potem jedziemy kilkaset metrów dalej aby zobaczyć cmentarz na którym pochowani są mieszkańcy tej wsi zamordowani przez hitlerowców podczas pacyfikacji Kochan, która mała miejsce w wrześniu 1942 roku. Potem wracamy do drogi szutrowej i jedziemy nią dalej aż do drogi Rzeczyca Długa-Lipa . Tu odbijamy na Goliszowiec, a potem już kilka km lasu i jesteśmy w Rzeczycy Długiej przy głównej drodze. Stalowowolscy :) skręcają w lewo, a ja w prawo na Zaklików.

Lipa...rekonstrukcja dawnego przejścia granicznego

Maliniec... przystanek pod wiatą

Maliniec..stawy

Kochany..pod starym dębem

Kochany..cmentarz ofiar pacyfikacji tej wsi