Mazury dzień V Spychów - J. Dejguny

Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 · dodano: 13.06.2015 | Komentarze 0
Byliśmy już na Mazurach, więc nigdzie nam się nie spieszyło, nie musieliśmy nigdzie gonić. Ale dzisiaj i tak wstaliśmy wcześniej. Nad jeziorem już zdążył rozłożyć się poznany wczoraj kolega Mirek ze swoimi wędkami. Czas minął bardzo szybko, bo trochę gadaliśmy, a w międzyczasie składaliśmy cały majdan. Dzisiaj znowu miał być upał, więc nastawiliśmy się na małą ilość km i zwiedzanie.

Ze Spychowa ruszyliśmy przez jakąś mieścine o nazwie Zgon, aż do Mikołajek, tutaj chwila na zwiedzanie. Potem gdzieś za Mikołajkami stanęliśmy nad jakimś jeziorem, żeby się trochę ochłodzić. Kolejnym przystankiem na trasie było już Giżycko, gdzie zeszło nam trochę dłużej, bo zwadziliśmy twierdzę Boyen i samo Giżycko.
Na niebie zaczęły pojawiać się groźne chmury, dlatego musieliśmy już zacząć szukać noclegu. Okazało się, że dzisiaj to nie będzie łatwe, przejechaliśmy sporo km i nie znaleźliśmy odpowiedniego miejsca, w końcu z pomocą miejscowych, trafiliśmy na położone w głuszy jezioro Dejguny. Jeszcze kilka osób się tam kręciło, ale już zbierali się do domów.

Ku naszemu zaskoczeniu samym wieczorem, kiedy rozłożyliśmy już namioty, nad jezioro podjechały dwa czerwone trabanty. Okazało się, że to nasi sąsiedzi - Czesi, jechali wzdłuż wschodniej granicy, aż do Wilna i potem zachodnią ścianą do domu.