Mazury dzień VII Kawęczyn k Mrągowa-Grunwald

Środa, 6 sierpnia 2014 · dodano: 14.06.2015 | Komentarze 0

Wczoraj przeszły gwałtowne burze, a dzisiaj trochę się ochłodziło, a przede wszystkim zachmurzyło. Ale nie zapowiadało się, że będzie padać. Wprawy w składaniu namiotów już mieliśmy, więc poszło szybko. Pożegnaliśmy się z całą rodziną i ruszyliśmy na Grunwald. W Pasymiu zrobiliśmy mały przystanek na drugie śniadanie, a potem już główną do Jedwabnego i drogą krajową do Olsztynka. Po drodze nie było za wiele do zwiedzania, więc też bez potrzeby nie zatrzymywaliśmy się. Z Olsztynka do Grunwaldu był już tylko rzut beretem, dojechaliśmy już późnym popołudniem, ale udało się jeszcze zwiedzić pola Grunwaldu przed wieczorem. Potem dopiero zaczęliśmy myśleć o noclegu, najpierw planowaliśmy rozbić się gdzieś na polu bitwy :), ale przez zupełny przypadek, dogadaliśmy się z dziewczyną, której chłopak opiekuje się tutejszym amfiteatrem, który udostępniany jest głównie podczas rekonstrukcji bitwy. Musieliśmy na niego trochę poczekać, ale było warto, prysznice, ciepła woda, tylko łóżek brak, ale do tego przywykliśmy. Warunki naprawdę super, a nocleg na polach Grunwaldu to naprawdę wyjątkowa sprawa. Tak minął kolejny dzień naszej tułaczki i niestety teraz pozostało już tylko wracać do domu. Zwiedziliśmy część Mazur, a tę część wyprawy zakończyliśmy nocując obok tak wyjątkowego miejsca, jakim są pola Grunwaldu. Już do tego momentu można było powiedzieć, że była to przygoda życia :)