Międzygórz - drugie podejście

Niedziela, 16 września 2012 · dodano: 20.09.2012 | Komentarze 3 Dzisiaj z Mariuszem ruszyliśmy na Międzygórz. Ostatnio nie udało się podejść pod same ruiny, tym razem mieliśmy podjechać od drugiej czyt. dupy strony.

Pogoda taka sobie, raz chłodniej, raz cieplej, czasami mocniej powiało, no ale najważniejsze, nie padało. Choć, co niektórzy patrzą tylko w niebo, żeby trochę kropel chociaż spadało. Słońce wychodziło tylko na chwile, a tak niebo cały czas zachmurzone.

Za nim dojechaliśmy do Międzygórza, zatrzymaliśmy się na chwile przy cmentarzysku z VIII-X, które znajduje się zaraz przy głównej drodze. Gdzieś w lasku znajdują się kurhany, my niestety nic nie znaleźliśmy.

Gdzieś w tym lesie są wspomniane wyżej kurhany © raji

Dojechaliśmy na miejsce, z daleka było widać już ruiny, teraz trzeba było się tylko tam wdrapać.

Rozdzieliliśmy się, szukaliśmy , szukaliśmy, aż w końcu Mariuszowi udało się znaleźć ścieżkę prowadzącą na górę. Trzeba się trochę natrudzić, teraz jest o tyle trudniej, że wszystko jest gęsto zarośnięte, ale jeszcze trochę i będzie o wiele łatwiej się dostać.

Międzygórz - ruiny zamku © raji

Na ruinach w Miedzygórzu © raji

Międzygórz - widok z ruin zamku © raji

Z Międzygórza pojechaliśmy do Klimontowa głównie obejrzeć dokładnie późnorenesansowy zespół klasztoru Dominikanów z XVII w.

Kościół św Józefa w Klimontowie (1643) © raji

Klasztor Dominikanów - wejście do kaplicy © raji

Malowidło na ścianie zewnetrznej klasztoru © raji

Kaplica w klasztorze © raji

Figura Matki Boskiej © raji

Powrót na skróty przez Chobrzany do Sandomierza.