Pierwsza setka w sezonie - Dzwola

Wtorek, 16 kwietnia 2013 · dodano: 18.04.2013 | Komentarze 8 Wyjątkowo wyprawka w tygodniu. W pracy wziąłem sobie wolne i umówiłem się z Mariuszem na wspólne kręcenie. Dzień zapowiadał się całkiem nieźle.

Z domu wyjechałem o 7:30, wtedy jeszcze było tylko około 5 stopni i spory wiatr, więc za nim się rozgrzałem to trochę czasu minęło. No ale najważniejsze, że świeciło słońce, bo ostatnia pochmurna niedziela była lekko dołująca.

Przed 9:00 byłem już w Stalowej. Z Mariuszem umówiłem się pod Lidlem, zrobiłem jeszcze szybkie zakupy i w drogę. Cel na dzisiaj - Dzwola i tamtejsze źródlisko. Mariusz prowadził bliżej mi nieznanymi bocznymi ścieżkami, co by uniknąć ruchliwych dróg. Cały czas asfaltem wśród lasów, minimalny ruch więc jechało się super, trochę tylko przeszkadzał w mordęwind.

Pierwszy postój zrobiliśmy w Jarocinie nad zalewem. Na kompanie było jeszcze parę stopni za mało, ale popalać się można było.

Nad zalewem w Jarocinie © raji

Potem ruszyliśmy na Momoty i Porytowe Wzgórze, tutaj przy drogach leżało jeszcze sporo śniegu, który pomału topniał. Oczywiście zahaczyliśmy o pomnik powstańców.

Jeszcze ośnieżony pomnik na Porytowym Wzgórzu © raji

Stąd do Dzwoli już blisko. Tak Mariusz jak i ja przejeżdżaliśmy już przez tą miejscowość, kilka razy, ale tego zielonego obszaru, który powstał w samym centrum jeszcze nie widzieliśmy, a jest tu naprawdę spoko. Cały kompleks powstał w 2011 roku, obejmuje cztery miejsca z których bije woda strumyk oraz dwa zbiorniki wodne w którym hodują jakieś rybki. Całość zajmuje dość spory obszar i wygląda bardzo fajnie. Zanim dojechaliśmy na miejsce zdążyło już zrobić się bardzo ciepło, więc przyjemnie było posiedzieć nad źródłami w taką pogodę.

Zbiorniki wodne w centrum Dzwoli © raji

Kompleks źródeł w Dzwoli © raji

Woda tryska z kilku miejsc ogrodzonych właśnie w taki sposób © raji

Żródła w Dzwoli © raji

Krystalicznie czysta woda na źródłach © raji

a dookoła bardzo zielono © raji

Ryby mają wyżerkę © raji

Źródlisko leży na roztoczańskim szlaku Czarnej Perły.

Szlak rowerowy Czarna Perła © raji

Kościół w Dzwoli © raji

Posiedzieliśmy trochę na tych źródłach, nażarliśmy się i nie chciało się nam ruszać, no ale w końcu trzeba było. Największy plus to wiatr w plecy, także pruliśmy jak messerschmitty. 10 km do Janowa Lubelskiego zleciało bardzo szybko. Potwierdziło się tez to żeby lepiej unikać ruchliwych dróg na tygodniu, bo co jak co ale kierowcy w tym kraju rowerzystów traktują jak śmieci i jeszcze chyba długo się to nie zmieni.

Zanim się rozjechaliśmy do domów w Janowie skoczyliśmy jeszcze na źródła, te choć już wiosna, wyglądają jeszcze bardzo szaro, nie ma nawet porównania z tym jak wyglądały jesienią.

Janów Lubelski - żródła © raji

Ogniste drzewko nd źródłami w Janowie © raji

Zrobiła się fajna pogoda do jazdy, no i trochę wiatr w plecy pomagał. Patrząc na to, że dopiero niedawno rozpoczęło się sezon to całkiem fajny dystans wyszedł, a atrakcji na trasie nie brakowało, wycieczka jak zawsze udana.

/widget

Swiety
| 15:57 wtorek, 23 kwietnia 2013 | linkuj migo jak 60 to właściwie niedaleko już, następny razem odwiedzę :)

DaDasik miała być setka, ale wiadomo tu km tam km i się zbiera, a u nas margines błędu jest dosyć spory :) ( czytaj - zawsze w górę )

cuoresportivo robię wszystko, żeby się wykurować do majowego, jeśli się uda i dopisze pogoda to jestem na Roztoczu (Susiec - baza noclegowa) 1,2,3 -ego.
cuoresportivo
| 15:38 wtorek, 23 kwietnia 2013 | linkuj Jeszcze na dobre nie zdążyło się ocieplić a tu już setka. :)
Pozdrawiam :)
DaDasik
| 08:56 wtorek, 23 kwietnia 2013 | linkuj Ładna "ponad" setka :)
Swiety
| 10:16 niedziela, 21 kwietnia 2013 | linkuj damarcus77 no Frampol, Biłgoraj może albo Radecznica :)

Gozdzik w końcu trzeba było, już nie mogłem wytrzymać

VSV83 :) Janów i Porytowe
VSV83
| 03:51 sobota, 20 kwietnia 2013 | linkuj Niektóre miejsca znajome...
Gozdzik
| 06:10 piątek, 19 kwietnia 2013 | linkuj Bardzo fajne miejsce te Dzwole. Fajna wycieczka. Dobrze, że już zacząłeś sezon :-)
MarqoBiker
| 20:21 czwartek, 18 kwietnia 2013 | linkuj Wycieczka była super . trzeba ja powtórzyc i troche wydłużyc jeszcze :)