Po opatowsku

Niedziela, 19 maja 2013 · dodano: 21.05.2013 | Komentarze 4 Wczoraj szyki pokrzyżowała nam pogoda, dzisiaj za to miało być już zdecydowanie spokojniej, więc razem z Mariuszem ruszyłem na Opatów.

Wyjechałem o 7:00, jak zwykle jadąc główną przez las ciężko się rozgrzać, ale po 6 km wyjechałem z cienia i od razu zrobiło się cieplej.

Sandomierz już blisko

Rynek w Sandomierzu

Na 9:00 byłem już w Sandomierzu, Mariusza spotkałem nomen omen pod Bramą Opatowską. Z racji, że do "loda" nie daleko było, czyli miejsca zbiórki sandomierskiej Bike Equipy podjechaliśmy się przywitać. Dzisiaj Equipa ruszała na Nowe, gdzieś koło Annopola.

My nie tracąc czasu, bo długa droga przed nami była, pojechaliśmy prosto główną w kierunku Opatowa. Skręciliśmy dopiero na Międzygórz, gdzie są ruiny zamku, ale nie ich szukaliśmy tylko pewnego źródła, które miało gdzieś tam wypływać.
A jak jedzie się z Mariuszem szukać źródeł to wiadomo, będzie się działo, oj będzie.

Szukamy źródła, okolica przepiękna

Źródło w końcu znaleźliśmy, ale woda ledwie co się z niego sączyła, a dalej już nie było można przejść po wszystko zarosło. Wróciliśmy na asfalt i bocznymi ścieżkami dotarliśmy do Karwowa i kolejnego źródełka.

Źródło Wincentego Kadłubka

Po drodze mijamy też zalany kamieniołom

Genialne miejsce na biwak

Powrót na stare śmieci.. zamek w Tudorowie

No i w końcu Opatów, tu popas na rynku i planowanie trasy powrotnej.

Kolegiata św. Marcina w Opatowie

Powrót do domu okazał się nie lada wyzwaniem, bo o ile do tej pory było w plecy to teraz wiało na prosto w mordę. Ale piękne krajobrazy rekompensowały pot i łzy :)

Rzepak

Kaplica na cmentarna Karskich we Włostowie

Kościół we Włostowie

Pomnik bł. Jana Pawła II

Pomnik św. Antoniego

Pomordowani i polegli pracownicy cukrowni we Włostowie podczas okupacji niemieckiej

Runy pałacu Karski we Włostowie

Marzy nam się w końcu Święty Krzyż, na horyzoncie.

Dojeżdżamy do Klimontowa

Klimontowska fontanna i rynek

Kościół Parafialny pw. św. Józefa w Klimontowie

Zaczyna się robić późno, do domu jeszcze kawałek, Mariuszowie też zaczęło się trochę spieszyć, wiec przyciskamy mocniej na pedały, ale przez wiatr nie idzie się przebić tak gładko. Droga do Koprzywnicy ,a potem na prom do Tarnobrzega strasznie nam się dłuży. No ale w końcu jesteśmy na Wiśle.

W Tarnobrzegu próbowaliśmy jeszcze znaleźć jakiś sklep otwarty, ale bez skutku. Mariusz nie tracił czasu i ruszył na Stalową, a ja na Zaklików, do którego miałem jeszcze 50 km. Al pierwsze musiałem coś zjeść bo byłem strasznie głodny zahaczyłem więc o MC Donalda. I tu spotkałem się ze straszną dyskryminacją rowerzystów, bo w drivie nie chcieli mnie obsłużyć, a jeszcze niedawno nie było problemu, pytam dlaczego skoro inni mogą :(

Jak się najadłem to złość mi trochę przeszła i pomału opuściłem Tarnobrzeg. Jechało się bardzo dobrze, pod wieczór wiatr jakby trochę odpuszczał. Zatrzymałem się dopiero w Radomyślu nad Sanem, posiedziałem chwilę nad rzeką i ruszyłem prosto do domu. Pomimo pierwszej tak dużej ilości km w tym roku nie czułem zmęczenia, a można nawet powiedzieć że wręcz przeciwnie. Kolejna świetna wyprawa.