I dzień Pielgrzymka Rowerowa Sandomierz - Wilno

Sobota, 20 lipca 2013 · dodano: 10.08.2013 | Komentarze 4 Od powrotu z Litwy minęło już prawie dwa tygodnie, więc już najwyższa pora napisać parę słów. Na pewno nie będzie łatwo oddać całej atmosfery naszej pielgrzymki, bo to nie tylko jedna z kolejnych wypraw rowerowych, tylko coś znacznie więcej, coś co trzeba przeżyć na własnej skórze...

W końcu nadszedł długo oczekiwany dzień wyjazdu, na który czekałem dobrych parę miesięcy. Dzień rozpoczął się od porannej ulewy, ale nawet taka pogoda w tym dniu nie zrażała do jazdy. Na całe szczęście z każdą minutą przejaśniało się.
Rower do samochodu spakowałem już dzień wcześniej, do plecaka zabrałem wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy. Na miejsce zbiórki, czyli Bulwar im. Marszałka Piłsudskiego w Sandomierzu miał odwieźć mnie mój "cioteczny" szwagier. Ok. 6:00 wyjechaliśmy z domu. Już w drodze przypomniałem sobie, że zapomniałem, jednej z najważniejszej rzecz, bez której na rower się nie ruszam, czyli - kasku.

Także, panika musi być :) - bez tego w moim przypadku chyba się nie obędzie. Na szczęście do Zawichostu, gdzie zaplanowany był pierwszy postój miała przyjechać moja rodzinka, więc po przejechaniu jakiś 30 km, kask powinien być.

Kolarze zaczęli zbierać się na Bulwarze już od 7:00, żeby po 8:00 udać się na wspólną modlitwę w kościele św. Jakuba. Potem krótkie spotkanie z burmistrzem Sandomierza i w drogę - dziwnie jechało się przez te 30 km bez kasku, widać weszło w nawyk.

Na starcie Pielgrzymki stanęło 80 uczestników. Przez miasto przejechaliśmy całą kolumną w eskorcie policji, dopiero za Sandomierzem podzieliliśmy się na 4 grupy.

Do pierwszego postoju dotarliśmy zgodnie z planem, tu czekała na mnie moja rodzinka z kaskiem i wałówką :) Następnie uczestniczyliśmy w Eucharystii, był to czas kiedy każdy mógł zawierzyć swoje intencje, z którymi uda się do Ostrej Bramy.

Kolejna etap, to przeprawa promowa, poszła całkiem sprawnie. Wszyscy kolarze zmieścili się na niewielkim promie. Było trochę ciasno, ale z daleka musiało robić to wrażenie. Dalej dobrze znanymi mi trasami przez Mniszek, Gościeradów, aż do Księżomierza, gdzie zatrzymaliśmy w miejscu objawienia Matki Boskiej.

Bocznymi dojechaliśmy do DW i tą już prosto do Józefowa nad Wisłą. Kolejny dłuższy postój mieliśmy w Opolu Lubelskim, w którym ugościły nas Siostry Służki Najświętszej Marii Panny, częstując nas swojskimi wyrobami. Jedzenie było przednie. Stąd do Słotwin mieliśmy tylko 18 km. Zaraz po przyjeździe rozlokowaliśmy się w tamtejszej szkole i udaliśmy się na przepyszną kolacje.

Dla tych, którzy mieli jeszcze mało rowerowych wrażeń alternatywą był Kazimierz Dolny, oddalony o 10 km. Część nie zdecydowała się na kręcenie dodatkowych kilometrów, ale stanowili oni mniejszość :)

O 21:00 spotkaliśmy się wszyscy na boisku szkolny na wieczornych modlitwach, była to również okazja to omówienia dzisiejszego i kolejnego dnia naszego pielgrzymowania.

Gotowy do drogi... prawie, kasku brakuje :)

Rowerowa gorączka na Bulwarze

Postój w Ksieżomierzu

Miejsce objawienia

Spotkanie u Sióstr Służek

Kazimierz, rynek, pielgrzymi i ... koguty